Soubor:Tizian 013.jpg
Původní soubor (1 418 × 1 005 pixelů, velikost souboru: 111 KB, MIME typ: image/jpeg)
Tento soubor pochází z Wikimedia Commons a mohou ho používat ostatní projekty. Níže jsou zobrazeny informace, které obsahuje jeho tamější stránka s popisem souboru.
Popis
| Tizian: The Concert
|
|||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tvůrce |
|
||||||||||||||||||||||||||
| Název | |||||||||||||||||||||||||||
| Typ objektu |
malba |
||||||||||||||||||||||||||
| Žánr |
portrét |
||||||||||||||||||||||||||
| Datum |
mezi 1510 a 1511 date QS:P,+1510-00-00T00:00:00Z/8,P1319,+1510-00-00T00:00:00Z/9,P1326,+1511-00-00T00:00:00Z/9 |
||||||||||||||||||||||||||
| Technika |
olej na plátně medium QS:P186,Q296955;P186,Q12321255,P518,Q861259 |
||||||||||||||||||||||||||
| Rozměry |
výška: 87 cm dimensions QS:P2048,+87U174728 dimensions QS:P2049,+124U174728 |
||||||||||||||||||||||||||
| Sbírka |
institution QS:P195,Q866498 |
||||||||||||||||||||||||||
| Současné umístění |
institution QS:P195,Q131813028 |
||||||||||||||||||||||||||
| Inventární číslo |
185 (Galleria Palatina) |
||||||||||||||||||||||||||
| Poznámky |
Deutsch: Zuschreibung unsicher, eventuell eines der Gemälde Giorgiones, die nach dessen Tod von Tizian beendet wurden |
||||||||||||||||||||||||||
| Reference |
|
||||||||||||||||||||||||||
| Zdroj/Fotograf |
Web Gallery of Art: wga QS:P11807,"t/tiziano/10/3/1concert" |
||||||||||||||||||||||||||
| Další verze |
|
||||||||||||||||||||||||||
Licence
|
Toto je věrná fotografická reprodukce původního dvourozměrného uměleckého díla. Ono dílo je samo volným dílem, a to z následujícího důvodu:
Oficiálním stanoviskem nadace Wikimedia Foundation je, že „věrné reprodukce dvourozměrných volných děl jsou také volné a opačná tvrzení jsou útokem na samotný koncept volných děl.“ Podrobnosti naleznete na stránce Commons:When to use the PD-Art tag.
Tato fotografická reprodukce se tedy také považuje za volné dílo. Uvědomte si, že v závislosti na místních zákonech může být další užití tohoto díla ve vaší jurisdikci zakázáno či omezeno. Vizte Commons:Reuse of PD-Art photographs. | |||||
Popisky
Položky vyobrazené v tomto souboru
zobrazuje
The Concert angličtina
The Concert angličtina
The Concert angličtina
image/jpeg
Historie souboru
Kliknutím na datum a čas se zobrazí tehdejší verze souboru.
| Datum a čas | Náhled | Rozměry | Uživatel | Komentář | |
|---|---|---|---|---|---|
| současná | 13. 4. 2011, 10:41 | 1 418 × 1 005 (111 KB) | wikimediacommons>Sailko | better colours |
Využití souboru
Tento soubor používá následující stránka:
Metadata
Tento soubor obsahuje dodatečné informace, poskytnuté zřejmě digitálním fotoaparátem nebo scannerem, kterým byl pořízen. Pokud byl soubor od té doby změněn, některé údaje mohou být neplatné.
| Poznámky ze souboru JPEG | TIZIANO Vecellio
(b. 1490, Pieve di Cadore, d. 1576, Venezia) The Concert c. 1510 Oil on canvas, 87 x 124 cm Galleria Palatina (Palazzo Pitti), Florence Cardinal Leopoldo bought this picture in 1654 as a Giorgione and for centuries it has been assigned to him. It was at the end of the nineteenth century that Morelli proposed the attribution to Titian, which, in spite of a recent return to giving it to Giorgione, is generally accepted as the more persuasive, naturally placing it in Titian's Giorgionesque period, that is to say his early years. This painting has been considered a work by the young Titian only since it was last restored in 1976. The faces of the figures at the sides are badly damaged. Only the centre figure and the garment of the figure on the right display his masterful use of colour. Pictures of musicians were frequently painted in the 16th century. However, it was very rare for such an intimate relationship between the musicians to be depicted. The youth on the left draws the observer into the scene, thus including him in the web of glances and touches. The conception and the pictorial rendering appear too full and expansive to allow one to think of Giorgione. Giorgione is considered as the inspirer of the picture, but here there is a greater force than is found in him and a style of painting which is in a certain sense broader. The episode represented (a mere excuse for the presentation of the three ages of man) might well be entitled "Musical Moment". While the elegant youth is absent and distracted, while the old monk seems as it were to placate us with his slow gesture and his intense look in which there is a pitiful sense of comprehension, the young monk in the centre in all his fullness of life "assumes to us the most sublime personification of music and of its bewildering emotions... The figures in the picture are three but such is the intensity of life in the monk who plays than the others seem far away from us - the weakened echoes of great warm voice of passion. (Adolfo Venturi)" The colour is warm and deep; it constructs, it illumines - the living expression of a security of modelling and design which is present and necessary but is subjugated to the poetry of colour.
Author: TIZIANO Vecellio Title: The Concert Time-line: 1501-1550 School: Italian Form: painting Type: portrait |
|---|